Brasset

Från 13 år Mån kl 19-21

Församlingens brassband består av ett trettiofemtal musikanter i olika åldrar. Under senare år har en stor del av bandets medlemmar varit inflyttade studenter. De har bidragit till en rak och öppen gemenskap. Tillsammans med övriga musikanter har en atmosfär av omsorg och fostran skapats, men också mycket glädje och många upptåg.

Brasset

Orkestern har också haft förmånen att få göra ett flertal resor, både i Sverige och utomlands. Resorna till USA & Kanada (-90), Hongkong & Japan (-96), Australien & Nya Zeeland (-05), samt USA & Kanada (-23) har varit viktiga milstolpar. Däremellan har kortare resor gjorts i Europa som Norge, Estland, Frankrike, Tyskland och Island. Repertoaren är skiftande med musik ifrån Frälsningsarmén till mer storbandsinspirerande tongångar.

Bandet ser gärna att fler vill börja spela. Övningar är förlagda till måndagar, kl 19:00 – 21:00. Alla brassmusikanter, oavsett bakgrund, är välkomna. Hör av dig till info.felaktigbrasset.se ifall du är intresserad.

Vox Deo

Från 13 år Tors kl 19-21:15

Vox Deo är en församlingskör med omkring 40 medlemmar i blandade åldrar. Repertoaren är varierad med allt från traditionell gospel till mer moderna körstycken. Kören medverkar regelbundet i Ryttargårdskyrkans gudstjänster, gör mindre körresor till församlingar på andra orter och även en del konserter med inbjudna solister.

Vox Deo övar torsdagar 19.00 – 21.15. För närvarande har kören ett behov av främst basar och tenorer men även altar och sopraner är självklart välkomna. Det är en fördel om du som körsångare kan läsa noter.

Om du vill prova på att sjunga i kören kontakta då i första hand körledare Anna Vårdstedt. Vänd dig till församlingsexpeditionen eller skicka ett mail till anna.felaktigvardstedt.com

Kören Vox Deo

Ryttargårdslistan

Efter önskemål om att göra en Spotify-lista med musik gjord av kristna har denna lista kommit till. I listan ges blandade tips med all möjlig ny musik. Vi hoppas då att det ska finnas något för alla oavsett tycke och smak.

Förhoppningen är att ni som lyssnar ska hitta bra musik med bra texter som kan ge stöd i eller nyfikenhet på det kristna livet.

Om lyssnaren sedan bestämmer sig för att köpa musiken så finns mycket av den hos den kristna skiv- och bokhandeln nyamusik.se på webben. Det finns också en gospelshop i Linköping som har en del av den. Den ligger på Snickaregatan 38. Fördelen med att köpa en skiva är att man (oftast) får en booklet med texter och info om låtskrivare, musiker m.m.

Om man tycker att det saknas någon nyhet i listan så kan det bero på att den inte finns på Spotify eller att den inte tagits med i urvalet.

Du som inte har Spotify kan om du vill enkelt skaffa ett gratis konto (med reklam) på http://www.spotify.com (eller köpa reklamfri prenumeration). Annars kanske du kan lyssna hos en vän som har Spotify.