Stadsjakt i Linköping till förmån för Barn i världen

Bild

Välkommen att vara med på Stadsjakt i Linköping! Du får möjlighet att vara med och bidra till att barn i världen får det bättre samtidigt som du själv får en trevlig promenad i Linköping och chansen att vinna fina priser!

Registrera dig!

Skanna QR-koden eller gå till: https://insamling.efk.se.

Registrera dig och ge en gåva på valfri summa (dock minst 40 kr). Vi kommer inte samla in några personuppgifter eller kontaktuppgifter via insamlingen, det är enbart för statistik.

Sen är det bara att börja traska och leta kontroller.

Hur går det till?

Det finns 10 olika stationer med frågor, du hittar dem i appen x-note https://xnote.se/1c1eed6ea20000015 eller på en lapp som du hittar i lådan utanför Ryttargårdskyrkan. Vissa frågor hittar du svaret till på www.efk.se/varlden under Barns Rättigheter, där kan du också läsa mer om de projekt som vi stöttar genom stadsjakten. Vissa frågor får du helt enkelt klura ut svaret på själv!

Alla frågornas svar är ett tal. När du svarat på alla frågorna adderar du alla tal och får en slutsumma. Denna slutsumma skickar du in till stadsjakt.felaktigryttargardskyrkan.se tillsammans med ditt namn och det telefonnummer du swishade ifrån, där vi också kan nå dig.

Fina priser!

Alla som registrerat sig med startavgiften och skickat in rätt svar till stadsjakt.felaktigryttargardskyrkan.se fram till och med den 5 juni 2021 är med i utlottningen av fina priser sponsrade av Stora Coop Linköping Priset består av en exklusiv matkasse med Italienskt tema. Vinnaren annonseras den 6 juni 2021.

Vad går pengarna till?

Pengarna vi samlar in går till EFKs fokusområde Barns Rättigheter. I många länder i världen anses barn vara lägst i hierarkin och få vill lyssna till dem. Tillsammans med våra samarbetspartners arbetar vi i EFK för att stärka efterlevnaden av barns rättigheter på alla nivåer i samhället. Vi arbetar för att stödja familjer så att de så snart som möjligt av egen kraft kan ta ansvar för sina barn.

Exempel på projekt är: Barns rätt till skolgång, Föräldralösa barn får familj och utbildning, Barns rätt i samhället, Korttidsboende för järnvägsbarn och Skolstöd till flickor i Kairos slum. Men det finns fler. Läs mer här.

Bild