Linköpings Stadsmission

2020-08-11

Du kan resa långt för att bistå någon genom olika form av praktisk hjälp. Men du kan göra det på nära håll också! Vi är som församling med i det som kallas Stadsmissionen! Där finns stort behov av volontärer, i punktinsatser eller i regelbunden hjälp till människor i vår stad i utsatta lägen.

Ett exempel är Crossroads som riktar sig till personer i utanförskap främst EU-migranter och papperslösa. Förutom lunchservering på vardagar ges rådgivning, enkel måltid och klädutdelning, varje torsdag kl 18-20. Det är i klädutdelningen och serveringen som volontärerna framförallt behövs. Utöver det finns flera andra volontärinsatser i olika verksamheter.

Kontakta Els-Marie Anbäcken via diakonirad.felaktigryttargardskyrkan.se om du vill veta mer och bli lotsad vidare till Stadsmissionen! Du kan även ta reda på mer genom Linköpings Stadsmissions hemsida www.linkopingsstadsmission.se.

Visa alla nyheter