Scout

7-16 år Ons kl 18:15-19:45

Varje onsdag mellan 18:15 och 19:45 samlas ett glatt gäng barn, ungdomar och ledare i Ryttargårdskyrkan. Åk 1-2 kallas för Mini-uv och åk 3-6 kallas UV-scout. Från åk 7 och uppåt kan du bli ledarscout. Vi är uppdelade i patruller med ca 7-10 barn och två ledare i varje. Programmet varierar, men oftast är vi ute i naturen där vi leker och lär oss mer om friluftsliv och scouting. Andra gånger åker vi på spännande studiebesök, bakar eller badar i simhallen. Varje scoutgång har vi också en andakt där någon av ledarna berättar något ur bibeln och vi ber tillsammans. Den årliga hösthajken och sommarens stora scoutlägret är höjdpunkter som man inte vill missa.

Besök gärna scouternas hemsida på https://uvilinkoping.se

Mer information

Mer info kommer på vår Facebook-sida. Om ni inte använder Facebook kan ni skicka ett mail till info@uvilinkoping.se för mer info. Om du är intresserad är du välkommen till oss på onsdagar. Har du frågor kan du kontakta någon av ledarna som du når genom församlingens expedition på telefon 013-314190 eller e-post info.felaktigryttargardskyrkan.se