Barnkyrkan

2-13 år Sön kl 11 - 12:30

Bild

Barnkyrkan och B’tweens är Ryttargårdskyrkans söndagsskola och vi träffas på söndagar under gudstjänsttid. Alla barn i åldern 2-13 år är välkomna med start från hösten det år du fyller 2 år.

Visionen för Barnkyrkan är att tillsammans med barnen skapa en gemenskap där var och en känner sig värdefull och får hjälp att hitta sin väg till en personlig tro på Jesus Kristus!

Barn och vuxna firar gudstjänst i kyrksalen tillsammans en stund innan barnen går till sina olika samlingar. Vissa söndagar har vi Barnkyrkan live som är våra barnmöten då många av de äldre barnen är delaktiga på olika sätt. De flesta andra söndagar träffas barnen med sina ledare i åldersgrupper där de får höra bibelberättelser, har möjlighet att ställa frågor och lära känna barn i samma ålder. Det finns också tid för att pyssla, hänga i sporthallen och umgås med kompisarna.

De yngsta barnen 2-3 år träffas i en föräldraleddgrupp för en lite kortare samling med andakt, sång och lek.

Har ni frågor eller funderingar?

Hör gärna av er till ia.danielsson.felaktigryttargardskyrkan.se alternativt 013-314190

Läs om Ryttargårdskyrkans hantering av personuppgifter: Personuppgiftsbehandling i Ryttargårdskyrkan.

Bild