PÅSK

Under påskhelgen bjuder vi in till fyra samlingar där vi får följa Jesus genom de olika händelser som vi kan läsa om i evangelierna.

Skärtorsdagen 18:00
Vi inleder skärtorsdagskväll 18:00 där vi får börja påsken precis som Jesus och hans lärjungar gjorde; vi får sitta ner tillsammans barn, unga och äldre och äta kvällsmat vid dukade bord. Då får vi också lyssna till texterna, sjunga och dela nattvardsgåvorna. Det finns pyssel och målarsaker för barnen.

Långfredagen
13.00 kan man vara med på ekumenisk korsvandring där vi samlas vid Domkyrkan och sedan vandrar runt centrum med olika stopp för bibelläsning och bön.

17:00 minns vi tillsammans korsdöden, lidandet och mörkret genom en gudstjänst i kyrksalen. Barnen är med en stund i början av gudstjänsten men har sedan en egen samling då de kommer se en film om påsken.

Påskdagen
På påskdagen vill vi tillsammans fira uppståndelsen med gudstjänst kl 11.00. Vi firar nattvard tillsammans alla generationer. Barnkyrkan går en påskvandring.

Varmt välkommen med att fira påsk både barn och vuxna!
notis