Kameler kunde gallopera! – Dag 6

April 6, 2018 Egypten 0 Comments

Salam! – Dag 6

För många började denna dag med att snabbt springa från sängen till toaletten. Vi i teamet har under de senaste dagarna haft lite småbesvär kan man väl kalla det med våra magar, maten vill liksom inte in utan bara ut…

När toalettbesöken var avklarade var det ändå dags för frukost. Efter det satte vi oss i bussen som skulle ta oss till Giza där vi skulle kolla på pyramiderna. På bussen hade vi vår dagliga morgonsamling som består utav lovsång, Jakobsbrevet och quiet time. Eftersom vår förra chaufför, Mr. Girgis, var tvungen att avgå hade vi nu fått en ny vilket gjorde att resan tog längre tid än väntat. Väl framme i Giza så väntade ännu ett toabesök, och vi kan nu alla checka av ännu en punkt på vår bucketlist – bajsa vid pyramiderna. Hur många kan säga att det har gjort det?

Pyramiderna var väl kul och häftiga, det är sten liksom på varandra vad mer ska man säga? Men dagens höjdpunkt var absolut att få rida på kamelerna. Vi red genom öknen och vi visste inte ens att kameler kunde gallopera, men det fick vi i alla fall erfara idag då våra kamelledare släppte taget om kamelerna och lät oss rida dem helt själva, panik. Vi red till Sphinxen, och den var minst sagt en besvikelse, man trodde ju att den skulle vara lika stor som pyramiderna, men nej, inte ens en näsa hade den.

Men Gud förser och höjde vårt humör efter besöket hos Sphinxen med att skicka ca tusen barn på attack efter oss, vi fick känna oss som kändis deluxe. Vi avsäger oss allt ansvar för selfies som kan dyka upp på internet med oss på tillsammans med okända barn vid pyramiderna, det va kaos.

Efter pyramider, kameler och barn åkte vi på en skakig och guppig resa hem. Vi fick även uppleva stenkastning mot oss när det var två killar som fick för sig att kasta sten på bussen vi satt i. Tack Jesus för uppvevade rutor. Väl hemma var det dags för lunch. Men efter resan hem var flera magar ännu mer kaos än innan och aptiten var inte på topp, men så vart det pizza och det går alltid hem. Efter lunch hade vi faktiskt lite fritid då några av oss gick ut för att handla lite frukt och godis, vi passade även på att börja packa ihop våra saker inför morgondagens hemfärd. 🙁 .

Till kvällsmat fick vi något som var riktigt bra för magen, McDonald´s, vilket gjorde alla väldigt glada och nöjda. På kvällen hade vi inplanerat att träffa service teamare från Teenstreet här. Vi spenderade resterande av kvällen på ett mysigt cafe där vi satt och pratade om allt mellan himmel och jord. Det var väldigt inspirerande att höra om deras historier och visioner för Teenstreet. Vi i teamet fick även dela om våra erfarenheter av Teenstreet i Tyskland.

Vi avslutade dagen med två vittnesbörd från Linuz och Robin, superintressant att få höra om deras liv och erfarenheter av Gud.

Nu ska vi sova för att klara av sista dagen här!