Enter

Välkommen till ENTER för dig 13-19 år!

Följ oss på Facebook: ENTER Ryttargårdskyrkan och Instagram: enter.ryttis så ser du varje vecka vad som händer. Är du förälder och vill ha info om vad som händer i vår ungdomsverksamhet? Anmäl dig till föräldramailen. Där skickar vi ut info om ENTER, Konfa och läger m.m.

Vi vill på ENTER utmana och utrusta unga människor till att möta, följa och formas av Jesus. Vi kallar arbetet för ”ENTER” vilket innebär att vi både vill gå in och lära känna Jesus mer men också gå ut med uppdraget att berätta för världen om Jesus Kristus. Detta gör vi genom att ha några olika inriktningar på ENTER.

Nedan berättas om vad vi gör vid de olika tillfällen:

Enter IN: start 19:00 med ungdomsmöte, sedan smågrupper där vi får lära känna varandra mer. Kvällen fortsätter med café och häng! Kyrkan stänger vid 24.

Entertainment: start vid 19:00 där vi oftast kör en lite större aktivitet med allihopa! Ibland finns möjligheten att välja mellan något i sporthallen eller en lugnare aktivitet. Det blir fika, smågruppshäng och en kortare andakt. Kyrkan stänger vid 24.

Enter OUT: oftast start vid 19:00. Här satsar vi på att gå utanför kyrkans lokaler och älska vår stad. Vi hjälper ibland till i Ryd eller Bergas hemkyrka och det kan vara allt från att dela ut inbjudningar till gudstjänster, bjuder på fika, hänger med barn och möter människor med mera. Kvällarna har ibland olika sluttid, men generellt mellan 22:30 och 24.

Enter HOME: En gång per termin möts vi i smågrupperna hemma hos ledarna. Starttid är som vanligt vid 19:00 men var man ses och vad man gör ser olika ut för de olika grupperna. Det brukar finnas tid för fika, häng, lekar, bön och lovsång! Sluttid varierar, men ofta inte efter 24.

Enter drar igång igen den 1 september klockan 19.

Har du frågor angående ungdomsverksamheten tveka inte att höra av dig till:
Ungdomsledare Karin Götestrand 0737-290188

Vi ses!