Konferens

Ryttargårdskyrkan med dess centrala läge i Linköping är mycket lämpligt för konferenser. Med lokaler i olika storlekar kan olika önskemål tillgodoses. Det kan gälla grupprum och samlingssal för genomgångar. Vi erbjuder full service till företag, skolor, förvaltningar och andra som har behov av lokaler. Närheten till en naturskön omgivning gör att Ryttargårdskyrkan är en idealisk plats för en konferens trots att det ligger i centrum av Linköping.

Baksidan av Ryttargårdskyrkan

Service

En konferens är inte bara att sitta och lyssna. Vi erbjuder möjlighet till naturliga avbrott för kaffe och lunch. Ryttargårdens ”hjärta” är kyrktorget. Det är den mest naturliga platsen för avbrott med kaffe och servering av mat. Vi ordnar den lunch som kunden önskar till konkurrenskraftiga priser. Det finns parkeringsplatser i anslutning till Ryttargårdskyrkan, antingen på Garnisonsområdet (med en promenad på 3 minuter till Ryttargården) eller direkt intill kyrkan.

Vill du veta mer?

Kontakta vår konferensavdelning som kan ge dig priser på lokaler och för kaffe och lunch. Under de år vi hållit öppet har vi mött många organisationer som hyrt våra lokaler. Vi vet att dessa kunder kommer tillbaka, så det finns därför anledning att boka din konferens eller sammanträde i god tid för att försäkra dig om att vi har ledigt för ditt företags önskemål om lokaler.

Kontakta oss på telefon (013-314193) eller vår expedition (013-314190) för mer information om vår konferensverksamhet.
E-post: konferens.felaktigryttargardskyrkan.se

Tryck här för att se karta

Lokaler

Kyrksalen är vår största lokal som rymmer 600 personer. Det är en lokal för den stora samlingen. En lämplig lokal för en kongress eller föreläsning med många deltagare. Ekkällan är den gamla samlingslokalen i f.d. Soldathemmet. Här kan upp till 125 personer samlas, beroende på möblering. Lokalen är luftig och ger stora variationer med möblering allt efter kundens önskemål. Oasen är Ryttargårdens kafédel, som även kan möbleras för att erbjuda plats för en konferens, sammanträde eller för en minnesstund efter en begravning. Grupprum erbjuds både i bottenplanet och i markplanet. Det finns 5 olika rum att välja på och de rymmer från 10-18 personer.

Utställning och mässor kan med lätthet arrangeras i Ryttargården. Vi har tillgång till stora lokaler för utställning (på kyrktorget 200 kvm) eller i motionshallen med sina 240 kvm. I samband med sådana arrangemang kan våra övriga lokaler väl lämpa sig för seminarier mm. Nedan visas bilder på några av våra lokaler.

Oasen

Lokal Oasen

Boken

Lokal Boken

Björken

Lokal Björken

Ekkällan

Lokal Ekkällan

Kyrksalen

Lokal Kyrksalen

Utrustning

I samtliga lokaler finns det tillgång till modern AV-utrustning. Vid behov finns tillgång till LCD-projektor, extra ljud- och ljusanläggning samt sedvanliga skrivtavlor och OH-apparater.