Vilka är vi? Nyfiken på kristen tro?
Lyssna och läs Hyra våra lokaler?
Vill du bidra? Gilla oss på facebook
Instagram Alpha

Välkommen

Hej, och välkommen till Ryttargårdskyrkan och vår hemsida. Vi när en dröm om att få vara en öppen och generös gemenskap dit man kan komma med sin tro, sin otro, sina segrar och nederlag. En gemenskap som är allt annat än perfekt där man får ge sitt unika bidrag med sina gåvor och sin personlighet, och där man också steg för steg får växa som lärjunge till Jesus.

Titta runt på vår hemsida och gör dig hemmastadd. Du är alltid välkommen in i kyrkan, som oftast är öppen. Alla gudstjänster är offentliga, och du är alltid varmt välkommen!

Lyssna på kristen musik

Verksamhet

Församlingen

Om församlingen
Ryttargårdskyrkan är en gemenskap med 900 medlemmar. Församlingen har tre grundläggande sätt att mötas: den stora gudstjänsten, den lilla cellgruppen och arbetet i en servicegrupp (var 10:de vecka). Dessa sätt att mötas är alla ett uttryck för vad vi är – Guds församling.
Församlings
ledningen
Församlingsledningen har ansvar att, som det antyds i namnet, leda församlingen. Den skall stå öppen för människors idéer, önskningar och verksamhetslust, samt inspirera till projekt, ansvarsgrupper, nätverk mm för insatser i församling och samhälle. Grundläggande princip för varje uppgift i församlingen är rätt person på rätt plats med rätt motiv i rätt tid. Ytterst handlar det om att anförtro och bekräfta människor i de uppdrag Gud har utrustat dem för.
Råden
Utöver församlingsledningens ledningsfunktioner finns olika råd i församlingen. Råden har fulla ansvaret för de olika verksamheter som ryms inom råden.
Nygårdskyrkan
Nygårdskyrkan är en mångkulturell kristen församling av människor som bor i Skäggetorp och Ryd. Ryttargårdskyrkan är moderförsamling till Nygårdskyrkan. Det innebär att Ryttargårdskyrkan långsiktigt valt att stötta och ta ansvar för den församling som växer fram, även om syftet hela tiden är en egen självständig församling i Skäggetorp.
Berga
Ett missionellt initiativ som vill se fler människor bli lärjungar till Jesus i Berga!
Internt
Information som riktar sig internt till medlemmar i församlingen hittar du här.

Kontakt

Här finner du uppgifter för att ta kontakt med oss på olika vägar. Förutom telefon, mail m.m. är du naturligtvis välkommen att titta in på förmiddagarna. En karta som hjälper dig att hitta till Ryttargårdskyrkan finns längst ner på denna sida.

Ryttargårdskyrkan
Djurgårdsgatan 97
582 29 Linköping

Kyrkan
Måndag - Fredag
Öppet i samband med gudstjänst
Café
Onsdag   09:00-13:00 öppnas 17 januari
Expedition
Måndag - Fredag   9:00-12:00

Expedition
Café
Konferens

Församlingsverksamhet
info.felaktigryttargardskyrkan.se

Konferensverksamhet
konferens.felaktigryttargardskyrkan.se

Sport och motion
sport-motion.felaktigryttargardskyrkan.se

Gåvor och inbetalningar

Bankgiro: 116-9903, Swish: 123-476 03 85

Ange meddelandet ”Offer” ifall du ger pengar till församlingens verksamhet.