Inlägg från Albanien

H E M M A !

Nu är Albanien-teamet hemma på svensk mark igen! Dagen startade tidigt från Lushnjë, frukost blev en flötig Byrek. Efter att ha hunnit bli lite nervösa av att en av våra chaufför försovit sig kom vi fram till flygplatsen i Tirana. I väntan på flyget rev vi av de vittnesbörd som inte ...

Vacker utsikt och tårfyllda farväl sista dagen i Albanien

Idag gjorde vi taberas och åt upp alla frukostrester och efter vår morgonrutin med quiet time bar det av mot landsbygden. Vi började dagen med att besöka byn Rrapez som ligger nära Gorre. Där fick vi vara med på ett barnmöte med lite yngre kids. Vi var ute i det ...

Fängelsebesök, artistnamn och många skratt!

En ny dag i Albanien-landet med fängelsebesök, artistnamn och många skratt! Dagen började som sig bör med en stadig frukost. Efter det hade vi vår vanliga morgonsamling där vi lyssnar till varandras tankar om Filipperbrevet, ber för dagen och stämmer av hur vi mår. Sedan hade vi vår egna quiet ...

skräp, konfetti och fotboll

Imorse gick vi upp och sjöng jag må han leva till Björnis för han fyller år, 33 år! 😀 Vi tog med ballonger medan jag och Kevin fixade frukost till vår underbara grupp här i Albanien! Vi åt därefter nutella med banan för att Björnis fyllde år och det var ...

Konsten att så frön med frön

Nu börjar det kännas i alla våra kroppar att vi befinner oss söderut. Solen bränner rött i panna och nacke och den där kaffekoppen, läsken och tiden i skuggan på ett café känns välbehövlig för att ladda upp batterierna. Albanien fortsätter leverera! Idag hade vi en förmiddag med evangelisation i ...

tja tja bloggen!

Ida X2 is coming in 3, 2 , 1 Vår andra dag i Albanien började med härlig frukost, strax där efter så träffade vi resterande parter av OM teamet som är på plats här i Lushnjë för bön & lovsång. Dagens schema bestod utav att träffa och hänga med high ...

Gud som haver barnen och Zlatan kär

Efter en skön och sval natt i OM-centret vaknade vi upp till ljudet av hundar och tuppar. Whitney, som är en av missionärerna på plats, fixade nybakat bröd och jordgubbar till frukost. En god morgon helt enkelt. Vi började dagen med att dela tankar tankar från Filipperbrevet och fick en ...

Mot Albanien, i Jesu namn amen!

Nu är vi äntligen framme i Albanien och resan kunde inte ha börjat bättre (och mer spännande)! Vi började resan från Linköping tidig morgon klockan 06:00. Tre snälla föräldrar-chaufförer tog oss till Arlanda där vi vinkades av för första flygetappen till Istanbul. Redan i gaten på flygplatsen fick några av ...